Adăugarea realizărilor în CV - o modalitate de obținere a mai multor interviuri
Pune-te în locul angajatorului. Te afli în situația de a citi CV-ul unui candidat. Acesta pretinde că posedă abilitățile și competențele specifice pe care le cauți. De asemenea, are și anii de experiență pe care-i soliciți. Până acum, totul e bine, nimic de zis. Totuși, în cazul în care candidatul nu reușește să-și evidențieze abilitățile prin menționarea realizărilor, în timp ce alți candidați din lista de CV-uri își demonstrează valoarea adăugată prin menționarea abilităților, precum „creșterea loialității clienților cu 15%”, l-ai mai chema la un interviu? Bănuim că nu. Așadar, nu fi acest candidat. Crește-ți șansele de a obține interviuri prin evidențierea realizărilor.
Trebuie să adaugi realizările în CV-ul tău și de ce?
Pe scurt, da. Cu siguranță că trebuie să adaugi realizările tale în CV. Este nevoie de puțin efort, însă poți beneficia de un mare avantaj peste ceilalți candidați. Iată de ce.
Într-un CV, un candidat poate susține că posedă orice abilitate. Este ușoară și adăugarea lor în secțiunea de abilități. Totuși, dacă procedezi astfel, abilitățile și nivelul acestora sunt destul de abstracte în ochii angajatorului. În schimb, aprinde-i imaginația demonstrând cum ți-ai pus în practică abilitățile și împărtășește realizările care au rezultat din acestea. Procedând astfel, ar fi mai interesant pentru potențialul angajator. Amintește-ți că majoritatea angajatorilor sunt pur și simplu interesați de ce poți face efectiv cu abilitățile. Împărtășirea realizărilor este o modalitate minunată de a le arăta și a stârni interesul angajatorului.
Nu face greșeala de a crede că ai un job obișnuit și, prin urmare, nu există realizări care merită împărtășite. În aproape orice funcție, poți realiza lucruri însemnate, care fac diferența, indiferent de job sau post! Gândește-te la ceva care-ți evidențiază abilitățile la locul de muncă.
Care sunt exemplele bune de realizări de împărtășit în CV?
Desigur că totul depinde de fiecare situație în parte. În primul rând, este important să alegi realizările pe care angajatorul potențial le poate înțelege și la care se poate raporta. Acest lucru înseamnă că va trebui să scoți tot jargonul și abrevierile asociate companiilor. O persoană din afară trebuie să poată înțelege ce ai realizat și de ce este important.
În general, companiile comerciale sunt interesate fie să-și sporească cifra de afaceri, fie să crească satisfacția clienților, fie să-și reducă o parte din costuri. Dacă te încurci și nu știi ce să scrii, caută provocările zilnice cu care se confruntă compania, în special provocările asociate cu postul la care aplici. Verifică descrierea jobului pentru indicii suplimentare cu privire la provocările existente. Dacă te-ai confruntat deja cu provocări similare într-o funcție anterioară, atunci asigură-te că împărtășești aceste realizări!
La alegerea realizărilor de prezentat, gândește-te la realizările care s-ar putea transpune cu ușurință în situația angajatorului potențial. Nu prezenta cifre absolute, ci, mai degrabă, procentaje. În acest fel, angajatorul poate aplica ușor realizările situației respective. De exemplu: Ce ar însemna pentru mine (angajatorul), dacă un candidat X (tu) ar putea crește conversiile cu 15%?
Pentru a-ți furniza o sursă de inspirație privitoare la posibile realizări pe care le poți adăuga în CV, am inventat câteva exemple de realizări bune, aplicabile unei varietăți mari de funcții și domenii de activitate. Le poți regăsi mai jos:
Relații clienți
- „Stabilirea fluxurilor de comunicare cu clienții noi, creșterea satisfacției clienților cu 20%”
- „Conducerea unui proiect pentru setarea unui departament peste mări”
- „Realizarea unei creșteri cu 15% a NPS (Net Promoter Score - Scor Net Promotor) printre clienți, inițial ca urmare a unei plângeri”
Ospitalitate
- „Introducerea unui meniu nou, reducerea costurilor cu 10%, păstrând satisfacția și îmbunătățind cifra de afaceri”
- „Co-organizarea redeschiderii și evenimentului în presă pentru un cinema”
- „Dezvoltarea și executarea unei abordări noi a oaspeților, conducând la cheltuirea de către oaspeți cu 15% mai mult pe produse auxiliare și un NPS cu 9% mai mare”
Designer
- „Crearea designurilor grafice ale primei pagini a Revistei Forbes pe luna ianuarie 2020”
- „Conducerea fazei de concept a rebrănduirii unei mari corporații”
- „Reducerea cu 30% a apelurilor la centrul de relații cu clienții cu un UX (interfață pentru utilizator) pentru o companie de asigurări”
Vânzări
- „Obținerea unei valori a comenzilor mai mari în medie cu 35% decât alți Manageri de cont, grație abilităților de convingere și de vânzare încrucișată”
- „Inițierea unui program de retenție a clienților, care a dus la o cifră de retenție cu 70% mai mare”
- „Reobținerea contractului cu un fost client din top 10, care semnase cu o firmă concurentă”
Cumpărări
- „Executarea unei campanii noi de aprovizionare, care a condus la obținerea de contracte cu 3 furnizori importanți”
- „Punerea bazelor unui program de stagiatură pentru departamentul meu, care a creat un aflux constant de talente noi”
- „Supravegherea managementului de stocuri în timpul opririi furnizării, îmbunătățind disponibilitatea nivelului serviciului cu 33%”
Publicitate
- „Reducerea cheltuielilor totale cu publicitatea cu 13,2%, crescând în același timp afluxul de oportunități cu 3%”
- „Scrierea la comun a unui articol împreună cu angajatorul meu la Adevărul”
- „Dezvoltarea unei noi călătorii a clientului, crescând valoarea medie de conversie cu 15%”
Construcții
- „Aplicarea protocoalelor guvernamentale noi de siguranță, evitând deciziile importante precum blocarea șantierului”
- „Conducerea unei echipe formate din 8 persoane, respectarea cu 40% mai bine a termenelor-limită, cu abilități puternice de colaborare și planificare excelentă”
- „Câștigarea Premiului Angajatul Anului”
Inginerie
- „Dezvoltarea unui sistem de evacuare, care a condus la reducerea consumului de combustibil cu 6,4% și a emisiilor de CO2 cu 13,8%”
- „Publicarea unui articol despre Bariera de protecție contra descărcărilor electrice în Jurnalul de inginerie și științe maritime”
- „Îmbunătățirea cu 9% a eficienței celulelor solare, care combină un design nou cu materiale noi”
Trebuie să adaugi realizările care nu au legătură cu postul la care aplici în CV?
Imaginează-ți că ai realizat ceva cu adevărat impresionant, precum alergarea la un maraton. De exemplu, reprezintă acest lucru ceva de inclus în CV-ul tău, în cazul în care aplici la un job de Reprezentant vânzări? În fond și la urma urmei, este dificil să negi faptul că rezistența excelentă nu te va ajuta să-ți duci la bun sfârșit îndatoririle jobului.
Totuși, îți recomandăm cu tărie să adaugi și realizările care nu au legătură directă cu postul vacant. Abilitățile tale de alergat poate că nu te vor ajuta să aduci clienți noi, însă alergatul la maraton demonstrează un nivel ridicat de disciplină și motivație.
Chiar sfătuim candidații să adauge o realizare care nu are legătură directă cu funcția, să adauge cel puțin una sau două realizări care demonstrează abilitățile asociate direct cu postul vacant. În acest fel, demonstrezi nu numai faptul că ești pasionat/ă de hobby-uri și interese în viața privată, dar și că ești o persoană care duce totul la bun sfârșit într-un mediu profesional.
Unde și cum să adaugi realizările în CV?
Din nou, nu există un răspuns simplu la această întrebare. Sfătuim întotdeauna să pui în funcție de relevanță secțiunile importante din CV, conform candidaturii. Acest lucru înseamnă că, dacă realizările tale au o valoare mare pentru candidatură, atunci trebuie prezentate mai sus pe prima pagină din CV. Realizările sunt mai puțin importante pentru potențialul angajator? Atunci, mută-le mai jos, pentru a face loc secțiunilor care sunt cu adevărat importante, precum abilitățile sau declarația personală.
Realizările pot fi prezentate în două moduri diferite:
- Adăugarea unei secțiuni separate cu realizările
- Includerea realizărilor în cadrul descrierii funcțiilor tale anterioare în secțiunea „Experiență profesională”
Dacă chiar dorești să-ți scoți în evidență realizările, este cel mai bine să le enumeri într-o secțiune separată și dedicată. În acest fel, ele vor ieși în evidență și nu vor fi trecute cu vederea. Dacă dorești să adopți o modalitate mai modestă de a le include, atunci le poți prezenta degajat cu marcatori în cadrul descrierii experienței personale.
Realizările pot fi adăugate fie la secțiunea „Experiență de lucru”, fie poți alege să le evidențiezi într-o secțiune separată, după cum se arată mai jos.
Exemplu de CV cu secțiune de realizări
Descarcă exemplul de CV cu realizări - mecanic
În exemplul de CV de mecanic de mai sus, Ionuț își prezintă realizările de la locurile de muncă, pentru ca un posibil amgajator să poate înțelege exact cum a reușit el să îmbunătățească activitatea și să aducă o plus valoare pentru firmele respective.
Dacă ai nevoie de mai multă inspirație, vezi și restul șabloanelor și exemplelor de CV-uri.