Ce abilități trebuie să scriu într-un CV?

Scrierea unui CV poate fi adesea o sarcină descurajatoare și plictisitoare, haide să recunoaștem. Oricine are nevoie de unul, dar nu sunt CV-urile mai mult sau mai puțin asemănătoare? Prin enumerarea experienței noastre, a calificărilor și abilităților-cheie, de parcă încercăm să ne vindem pe noi înșine, dar toate în același timp, poate fi dificil de comunicat cine suntem cu adevărat - lucrurile care ne fac unici, interesanți și cei mai buni candidați pentru job!

Atunci când scrii un CV, este important să înțelegi clar care sunt obiectivele tale de carieră. Pe piața actuală a locurilor de muncă, trebuie să ieși în evidență în fața altor candidați, iar o modalitate de a reuși acest lucru este să creezi un CV compatibil cu ATS. ATS este un software folosit de recrutori pentru a gestiona aplicațiile primite, inclusiv pentru a analiza CV-urile în căutarea cuvintelor cheie specifice, cum ar fi abilități practice sau abilități interpersonale.

Creează un CV profesional chiar acum

Abilitățile practice vs. abilitățile interpersonale din CV

De cele mai multe ori angajatorii caută atât abilități practice cât și interpersonale. Abilitățile tehnice sunt noțiunile care sunt mai susceptibile de a fi învățate în mod activ, prin educație sau experiență, și vor fi specifice nevoilor jobului. Abilitățile interpersonale sunt mai generice, fiind noțiunile care vor fi importante pentru aproape orice job. Ele sunt mai relaționale și orientate spre personalitate.

Abilitățile practice sunt extrem de diverse și depind în totalitate de experiența ta ca educație și activitate în câmpul muncii. Pot include lucruri precum programare, limbi străine, instalații sanitare, design grafic, inginerie mecanică, cusut, etc. Posibilitățile sunt nelimitate. Gândește-te la educație și carieră; ce calificări sau certificări ai? Ce abilități ai dobândit de la anumite joburi? Răspunsul la aceste întrebări ar trebui să te ajute să-ți dai seama care sunt abilitățile tale practice.

Abilitățile interpersonale sunt adesea mai greu de comunicat, deoarece este puțin probabil să ai astfel calificări. Ele pot fi lucruri precum munca în echipă, empatia, conducerea, comunicarea, și angajamentul. O modalitate de a-ți da seama de punctele tale forte în aceste domenii este să iei în considerare modul în care ai reprezentat o parte pozitivă a unei forțe de muncă sau a unei clase, mai degrabă decât lucrurile pe care le-ai făcut. Ai fost respectat de colegi? Clienții te-au considerat plăcut? Colegii de echipă te-au considerat abordabil?

Ce abilități trebuie să scriu în CV?

Aceasta este întrebarea cea mai importantă! De ce vor fi impresionați angajatorii? Ce îi va atrage? Ce poți spune că îi va face să-și amintească de tine mai mult decât ceilalți candidați? Care sunt abilitățile bune pentru orice potențial angajat?

Abilitățile exacte pentru CV vor depinde, desigur, de job-ul pentru care aplici. Începe prin a arunca o privire atentă asupra fișei postului și a verifica care sunt abilitățile cheie pe care le necesită în mod explicit. Acestea trebuie să fie lucrurile asupra cărora să atragi atenția. Poate merită să scrii efectiv pe o hârtie abilitățile menționate într-o fișă a postului sau să le enumeri, apoi asigură-te că le menționezi în CV.

În plus față de abilitățile tale practice și interpersonale, gândește-te la *abilitățile transferabile*. Acestea sunt abilități bune care pot fi utile la mai multe job-uri.

Creează un CV profesional chiar acum

Cum să adaug abilitățile în CV ca să dovedesc că sunt priceput?

Desigur, scrierea cu succes a abilităților pentru CV reprezintă mai mult decât simpla enumerare a abilităților pe care le posezi. Trebuie să le introduci într-un context care să demonstreze modul în care ai învățat abilitatea și/sau modul în care ai folosit-o. De exemplu, dacă dorești să spui că vorbești limba germană, scrie calificarea pe care o ai sau cum ai ajuns să o înveți și, dacă este posibil, un exemplu de utilizare a acesteia care te-a ajutat profesional (de exemplu, „am putut să mă ocup de clienții care vorbesc limba germană”).

Pentru ajutor cu trecerea competențelor digitale în CV-ul tău, citește ghidul nostru.

Lista celor mai bune 10 abilități de inclus în CV în 2025

Pe o piață dinamică precum cea din România, managerii de recrutare și recrutorii caută un set diversificat de abilități, nu doar competențele tehnice. Să explorăm cele mai importante abilități pe care să le adaugi în CV-ul tău și cum te pot ajuta acestea în mediul de lucru.

Comunicare

Aceasta te ajută să transmiți mesajul mai eficient pentru a convinge, atât în scris, cât și verbal. O comunicare bună înseamnă să poți explica termeni complecși într-un mod clar, să livrezi prezentări de impact și să întreții discuții valoroase și orientate spre rezultate în cadrul echipelor.

Leadership

Înseamnă să ghidezi și să inspiri pe ceilalți pentru a atinge obiective comune. Poți iniția proiecte, să motivezi colegii să-și atingă potențialul maxim și să ghidezi membrii juniori în dezvoltarea lor profesională.

Rezolvarea problemelor

Această abilitate te ajută să abordezi provocările proactiv. De exemplu, include identificarea rapidă a problemelor, analizarea cauzelor și găsirea soluțiilor eficiente. Poți remedia probleme tehnice, rezolva preocupările colegilor și îmbunătăți în mod continuu procesele organizaționale sau de echipă.

Organizare

Este esențială pentru gestionarea eficientă a sarcinilor, prioritizarea responsabilităților și respectarea termenelor limită. Poți prioritiza eficient, să respecți constant termenele și să dezvolți programe clare. Menținerea unui mediu de lucru productiv și utilizarea instrumentelor IT te pot ajuta să eficientizezi gestionarea proiectelor.

Serviciu clienți

Aceasta este vitală pentru cultivarea relațiilor pozitive și satisfacerea nevoilor clienților. Poate implica asistarea clienților, arătarea empatiei, adresarea întrebărilor, rezolvarea reclamațiilor într-un call center sau gestionarea acestora cu profesionalism.

<>

Înseamnă să dezvolți idei noi pentru a rezolva probleme sau pentru a îmbunătăți procesele existente. Gândește-te la crearea unui joc pentru a-ți finaliza sarcinile sau la inventarea unor povești pentru a-ți distra colegii. Creativitatea te ajută să găsești noi modalități de a îndeplini sarcinile sau de a îmbunătăți produsele la locul de muncă. De exemplu, poți demonstra cum ai creat un design revoluționar pentru o revistă sau cum ai conceput un motto pentru o reclamă.

Inteligență emoțională

Aceasta presupune gestionarea propriilor emoții și empatizarea cu ceilalți. Înseamnă să rămâi calm în situații stresante, să înțelegi sentimentele colegilor sau să rezolvi conflictele rațional.

Managementul echipei

Este esențial pentru coordonarea eforturilor de grup, delegarea sarcinilor și încurajarea colaborării. Un management eficient al echipei implică motivarea indivizilor, rezolvarea conflictelor și alinierea obiectivelor echipei cu misiunea și viziunea companiei, fie că este vorba de conducerea unei echipe sportive, organizarea unui eveniment comunitar sau coordonarea unui proiect de grup.

Negociere

Aceasta este valoroasă pentru a ajunge la acorduri și pentru a rezolva conflictele sau dezacordurile. Fie că negociezi o mărire de salariu, târguiești la piață sau găsești compromisuri în relațiile personale, această abilitate este utilă în orice industrie.

Gândire strategică

Gândirea strategică implică analizarea situațiilor, stabilirea obiectivelor pe termen lung și dezvoltarea planurilor. De exemplu, poți crea un plan de dezvoltare a carierei, pregăti un buget pentru un nou an sau concepe o campanie de marketing pentru o afacere nouă.

Unde să adaug abilitățile într-un CV?

În mod obișnuit, oamenii tind să includă o listă lungă de puncte cheie cu toate abilitățile dobândite. Experții de la CVMaker recomandă în mod categoric să le eviți, deoarece acest lucru poate dăuna căutării tale de loc de muncă. Până acum, ai învățat că abilitățile pot fi clasificate în abilități practice și abilități interpersonale, dar unde ar trebui să le incluzi? Abilitățile practice sunt întotdeauna menționate într-o secțiune separată a CV-ului. Acestea pot fi denumite abilități practice, competențe de bază, sau domenii de expertiză. În schimb, abilitățile interpersonale sunt incluse în secțiunea profil personal a CV-ului.

Câte abilități să includ într-un CV?

Nu există o limită cu privire la numărul de abilități pe care să le menționezi într-un CV. Regula generală este să incluzi doar informații relevante, asigurându-te în același timp că faci diferențiere între abilitățile practice și cele interpersonale. În profilul personal vei observa că acesta ar trebui să aibă între patru și șase linii.

Nu există o limită în ceea ce privește numărul de abilități interpersonale de inclus, ci mai degrabă asigură-te că scrii un rezumat puternic care să arate de ce ești persoana potrivită pentru rolul respectiv. În ceea ce privește abilitățile practice, acestea sunt o secțiune separată și pot fi incluse sub formă de listă cu puncte. Evită să incluzi abilități în care ai puțină experiență, deoarece, odată ajuns în faza interviului, va trebui să dezvolți exemple specifice.

Cum să incluzi abilitățile transferabile într-un CV?

Odată ce ai enumerat toate abilitățile tale cheie într-un CV, este posibil să observi pe parcurs că anumite abilități pot fi aplicate și în alt domeniu de muncă. Acestea sunt cunoscute sub denumirea de abilități transferabile și pot fi atât abilități practice, cât și abilități interpersonale. De exemplu, poate ai lucrat în domeniul serviciilor pentru clienți și ai dezvoltat abilități excelente de gestionare a timpului. Cu toate acestea, dacă ai decis să faci o schimbare și să te orientezi către o carieră în vânzări, ar fi posibil să menționezi astfel de abilități, dar doar dacă sunt cerute pentru acel job specific. Un alt exemplu ar fi dacă aplici pentru un rol de dădacă, caz în care cunoștințele de informatică nu ar fi relevante.

Abilități transferabile:

  •  Leadership
  • Management-ul echipei
  • Empatie
  • Rezolvarea problemelor
  • Gândirea analitică
  • Gândirea critică

Sfatul expertului
Dacă cunoști un recrutor sau pe cineva dintr-un domeniu specific, contactează-l și cere sfaturi. S-ar putea să îți ofere informații despre abilitățile practice sau interpersonale necesare. În mod alternativ, cercetează abilitățile practice sau interpersonale legate de un anumit loc de muncă folosind instrumente precum LinkedIn pentru a analiza anunțurile de job-uri.

Care sunt beneficiile adăugării abilităților într-un CV?

Dacă adaugi abilități relevante pentru obiectivele tale de carieră, te pui deja pe drumul succesului. Acest lucru arată recrutorului sau manager-ului de angajări că ai încercat să înțelegi job-ul și că ești candidatul perfect. Mai jos sunt prezentate beneficii suplimentare:

  • Crești șansele de a obține un interviu prin includerea abilităților relevante.
  • Clarifici obiectivele tale de carieră prin concentrarea doar pe abilitățile cheie necesare.
  • Dacă ești student sau absolvent recent, adăugarea abilităților într-un CV poate demonstra motivația și dorința ta de a învăța.
  • Ieși în evidență față de alți candidați cu calificări similare.
  • Demonstrezi determinare, disciplină, și curiozitate.
  • Dovedești că ești dedicat obținerii de rezultate remarcabile.
  • Arăți dorința de a avansa în carieră.

Creează un CV profesional chiar acum

Care sunt greșelile comune de evitat atunci când enumeri abilități pentru CV?

Majoritatea începătorilor sau a celor care își schimbă cariera au tendința să aibă dificultăți în diferențierea între abilitățile practice și cele interpersonale, ceea ce face ca recrutorilor să le fie greu să identifice domeniile lor relevante de expertiză. Există câteva greșeli pe care le poți evita cu ușurință urmând sfaturile noastre de mai jos:

  • Excluderea abilităților în care nu ai experiență sau pe care nu le poți susține într-un interviu.
  • Nu enumera toate abilitățile pe care le-ai dobândit în trecut.
  • Evitarea enumerării abilităților generice care nu sunt specifice obiectivelor tale în carieră.
  • Asigură-te că faci diferența între abilitățile practice și abilitățile interpersonale într-un CV.
  • Elaborează mai mult asupra abilităților practice într-o nouă secțiune numită competențe tehnice.
  • Verifică întotdeauna gramatica prin corectarea și revizuirea CV-ului.

Care este diferența dintre abilitățile sociale sau interpersonale și cele practice într-un CV?

Abilitățile sociale se referă la calitățile personale sau trăsăturile pe care le-ai dobândit de-a lungul timpului, fie prin educație, fie prin experiență. Pe de altă parte, abilitățile practice sunt legate de competențele tehnice sau specifice necesare pentru a îndeplini un anumit loc de muncă. Acestea sunt abilități care pot fi învățate și măsurate. Abilitățile sociale sunt adesea intangibile și este mai strategic să le incluzi în secțiunea de profil personal. Vezi mai jos exemple de abilități sociale și practice pe care să le adaugi într-un CV.

Exemple generale de abilități practice pentru CV

Mai jos sunt exemple de abilități practice bune de adăugat într-un CV. Reține că unele exemple, cum ar fi "marketing", "scriere de conținut", și "asistență medicală", pot părea vagi.

  • Management de proiect
  • Servicii pentru clienți
  • Previziuni de vânzări
  • Cercetare de piață
  • Analiză de date
  • Raportare financiară
  • Marketing digital
  • Design grafic
  • Marketing de conținut
  • Dezvoltare web
  • Asistență medicală
  • Sănătate

Exemple generale de abilități interpersonale pentru CV

Mai jos vei vedea exemple de abilități interpersonale bune de adăugat într-un CV. Ține minte că acestea trebuie să fie incluse în secțiunea Profil personal. Anumite abilități, cum ar fi "management de proiect" sau "comunicare", pot fi considerate abilități interpersonale de către unii angajatori și abilități practice de către alții.

  • Lucru în echipă
  • Management-ul timpului
  • Organizare
  • Comunicare
  • Creativitate
  • Adaptabilitate
  • Atenție la detalii
  • Leadership
  • Entuziasm
  • Conștiinciozitate
  • Diligență
  • Flexibilitate

Top 10 abilități pentru un CV în domeniul retailului

Abilități sociale

  • Comunicare
  • Ascultare activă
  • Serviciu clienți
  • Inițiativă
  • Muncă în echipă

Abilități practice

  • Gestionarea sistemului de vânzare (POS)
  • Managementul inventarului
  • Tehnici de vânzare
  • Cunoștințe despre produse

Top 10 abilități pentru un CV în marketing

Abilități sociale

  • Creativitate
  • Curiozitate
  • Analitică
  • Comunicare
  • Atenție la detalii

Abilități practice

  • Marketing digital
  • Cercetare de piață
  • Creare de conținut
  • Analiză și raportare
  • Managementul brandului

Top 10 abilități pentru un CV de ospătar/ospătăriță

Abilități sociale

  • Muncă în echipă
  • Atenție la detalii
  • Rezolvarea conflictelor

Abilități practice

  • Preluarea și procesarea comenzilor
  • Cunoștințe despre meniu
  • Servire la masă
  • Gestionarea numerarului

Top 10 abilități pentru un CV de profesor

Abilități sociale

  • Compasiune
  • Comunicare
  • Răbdare
  • Organizare
  • Leadership

Abilități practice

  • Dezvoltarea curriculumului
  • Administrarea elevilor
  • Managementul clasei
  • Evaluare și notare
  • Competențe lingvistice

Creează un CV profesional chiar acum

Concluzii

După ce ți-ai identificat toate abilitățile, s-ar putea să te găsești în situația de a le include în profilul personal. Nu este o problemă dacă acesta este cazul, deoarece în timp vei identifica ce tip de abilitate este fiecare și dacă să o incluzi sau nu. O modalitate de a-ți determina punctele forte este să evaluezi cu atenție experiența ta de lucru și să te întrebi câteva întrebări: ai lucrat bine în echipă? Ai comunicat eficient? Te-ai adaptat ușor la un mediu nou? Toate acestea și altele te vor ajuta să îți înțelegi punctele forte și punctele slabe.

Scrierea unui CV este un proces continuu, dar trebuie să te asiguri că îți personalizezi CV-ul și scrisoarea de intenție atunci când aplici pentru job-uri. La CVMaker oferim instrumentele și resursele de care ai nevoie pentru a-ți construi CV-ul cu ușurință. În plus, oferim și servicii experte de scriere a CV-ului. Deci, dacă nu ești sigur de unde să începi sau cum să scrii un CV, ia legătura cu CVMaker și astfel te putem ajuta să îți atingi obiectivele de carieră!

Sfaturi suplimentare privind adăugarea abilităților într-un CV:

  • Încorporează abilitățile tale interpersonale în secțiunea de profil personal.
  • Menține abilitățile tale cheie scurte și concise.
  • Include abilități specifice care sunt relevante pentru obiectivele tale de carieră sau pentru job-urile vizate.
  • Folosește abilitățile transferabile dacă ai puțină sau deloc experiență.

Articole asociate

Mai mult de 112.872 de utilizatori și-au creat deja CV-urile

Cu CV maker, îți poți crea rapid și ușor un CV deosebit și profesional în doar 15 minute.

Creează CV-ul tău

Vei avea cu 65% mai multe șanse de a obține un job